Sezon na rower czas zacząć! Sprawdź niezawodne oświetlenie rowerowe

Darmowa dostawa już od 49,00 zł

15 marzec 2021

Latarki w zimie

Koniec sezonu zimowego i nadchodząca wiosna to świetny czas dla rowerzystów. Łagodniejsze warunki atmosferyczne sprzyjają codziennym dojazdom do szkoły i pracy, chętniej także planujemy weekendowe wypady. I chociaż wiosenne powietrze przepełnia nas natchnieniem do rowerowych eksploracji, warto pamiętać o właściwym oświetleniu, które zapewni nam bezpieczeństwo pośród innych uczestników ruchu i pozwoli oświetlić drogę po zmroku. Nowością w gamie Mactronic na nadchodzący sezon jest bateryjny model Scream 3.3, będący uzupełnieniem prezentowanych jesienią wersji akumulatorowych Scream 3.1 oraz 3.2.

Podstawowym zadaniem przedniej lampy rowerowym jest oczywiście rozświetlenie przestrzeni przed nami. Im wyższe prędkości osiągamy, tym dłuższa powinna być rzucana wiązka światła, aby móc dostrzec w porę potencjalne przeszkody. Pamiętajmy, że lumeny wskazują na jasność światła, a ta wartość nie ma bezpośredniego przełożenia na zasięg oświetlania. Zbyt duża liczba lumenów w warunkach szosowych oraz przede wszystkim miejskim byłaby oślepiająca dla innych. Dioda wbudowana w Screamie 3.3 generuje bardzo rozsądne 600 lumenów, a konstrukcja latarki, zastosowana soczewka i odbłyśnik, odpowiadają za przeniesienie światła na odpowiednią odległość aż 180 metrów. Lumeny zyskują na znaczeniu podczas nocnej jazdy po bezdrożach, szczególnie w górach. Oko potrzebuje rozpoznawać nierówności na drodze na zasadzie kontrastu z cieniem, jaki się za nimi pojawia. 600 lumenów to nadal bardzo dobra wartość, która sprawdzi się w większości rowerowych środowisk.

Budowa Screama 3.3 nawiązuje do wcześniejszych modeli. Kompaktowa, ważąca jedynie lampa 93 gramy (a z bateriami 128) w cylindrycznej obudowie nie obciąża nadmiernie kierownicy i nie wpływa negatywnie na rozłożenie masy. Z drugiej strony lampa rowerowa powinna być odporna na uszkodzenia fizyczne, brud oraz wodę. Plastikowe i kompozytowe obudowy, chociaż lekkie, prawdopodobnie obleją test wytrzymałości w wymagających warunkach. Wszystkie latarki z rodziny Scream wykonano z aluminium, a przyznana im klasa IP66 skutecznie zabezpiecza je przed deszczem, śniegiem i błotem.

Wreszcie pora skupić się na głównej cesze odróżniającej Screama 3.3 od pozostałych modeli z gamy. To model bateryjny mieszczący 3 małe paluszki AAA. Na pewno to wygodniejsze rozwiązanie jeśli jeździmy rzadziej – baterie o wiele dłużej magazynują energię. Zdecydowanie łatwiej wymienić też ich komplet w trakcie jazdy. W przeciwieństwie do akumulatora, zakupimy je w każdym sklepie czy stacji benzynowej. Model Scream 3.3 pozwala jednak na aż 22 godziny nieprzerwanego świecenia, co gwarantuje zapas energii na wiele wycieczek rowerowych na jednym komplecie zasilania.

Lampa rowerowa Scream 3.3 korzysta z tego samego, nowego uchwytu montażowego na kierownicę. Nie warto lekceważyć tego elementu – przyzna to każdy rowerzysta korzystający z wyboistych dróg i czerpiący radość z jazdy po górskich bezdrożach. Dobry uchwyt tłumi drgania latarki pochodzące od jazdy po nierównościach, pewnie trzyma się kierownicy utrzymując jedną linię padania światła oraz umożliwia łatwy demontaż latarki do ładowania lub podczas parkowania.